MÅNADENS DEJTINGSITE – MATCH.COM SISTA UTVÄRDERINGEN
1351
post-template-default,single,single-post,postid-1351,single-format-standard,stockholm-core-2.0.9,select-theme-ver-6.8,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-9444

MÅNADENS DEJTINGSITE – MATCH.COM SISTA UTVÄRDERINGEN

Nu har det gått ungefär en månad av mitt testande av Match.com och jag tänkte ge er en sista utvärdering. Ni kan läsa tidigare inlägg här, här och här.

Helhetsintryck
Mitt helhetsintryck av Match.com är att det är en site för personer som hunnit vara i långa relationer, skaffat barn, gått i sär och nu är söker en andra,tredje, fjärde [osv.] relation. Medelåldern känns betydligt högre än exempelvis Tinder, Happn och Bumble.  Det finns givetvis folk som inte har den bakgrunden men det är detta intryck jag fått. Det är bra att man kan söka folk över hela landet och inte är begränsad av var i landet man befinner sig. Match erbjuder både en site som man kan logga in på via datorn och en app som finns både för Andriod och Iphone.

Funktion
Som jag har skrivit tidigare tycker jag inte appen är vidare bra. Meddelande funktionen och mycket annat buggar och det är otroligt irriterande. Loggar man in via sin dator funkar det definitivt bättre. Frågan jag ställer mig är varför dom inte satsar på att göra en killerapp i och med att väldigt många människor använder mobilen. Att behöva ha en dator för att logga in känns väldigt gammaldags. Att man måste betala extra för exempelvis möjligheten att styra vilka som kan ta kontakt med en tycker jag också är ett stort minus, det borde vara en funktion som ingår. Särskilt för kvinnor i och med att det finns ett stort antal män som varken har självinsikt eller förstår hur man beter sig. Det går att blocka personer [vilket är positivt] när dom väl tagit kontakt men då tycker jag ärligt talat att det är försent.

Siten
Trots att jag har BETALT för min prenumeration på Match ser jag reklam på siten? Detta tycker jag är otroligt märkligt. Jag köper att det visas reklam för ickebetalande medlemmar men att detta även syns för betalande medlemmar är ytterligare ett minus. Jag tycker vidare att designen känns som att den kommer direkt från 1999 vilket inte alls passar in på tilltalet Match har i sina kommunikation utåt. Jag tycker exempelvis att reklamfilmerna som körs på TV känns on point men när man sen loggar in på siten hamnar man i en helt annan värld.

Medlemskap/Prenumerationer
Det är positivt att det finns flera olika medlemskapsalternativ men jag gillar inte att det är så luddigt. Det är väldigt lätt att man råkar få med tillägg som en inte vill ha då allting är förvalt och man måste klicka ur saker snarare än att välja själv. Vidare har jag noterat att siten lägger olika typer av ”OK” knappar till vänster istället för höger, vilket också gör att det är lätt att det blir fel. OBS: Notera att du måste aktivt avsluta ditt medlemskap även om du valt ett begränsat antal månader. Om du inte avslutar kommer prenumerationen förlängas automatiskt. Jag tycker inte detta är särskilt charmigt av Match. Antar att det är en hel del personer som fått ofrivillig fortstättning på prenumeration för att dom missat detta då det inte är särskilt tydligt. Vidare märker jag att det är svårt att få fram information om prenumerationer och liknande om man inte är medlem. Man måste alltså registrera sig och först då får man ordentlig information om kostnader osv. Vet inte om detta är ett sätt att få upp medlemsantalet på siten? Många kanske reggar sig för att få veta vad allt kostar och sen struntar i det när dom ser priserna.

Slutord
Med tanke på att Match tar betalt så är jag besviken. Jag trodde att jag skulle få nått utöver det vanliga på en site där man betalar men det kanske var naivt av mig. Jag tror säkert att många möter sin kärlek på Match och trivs jättebra med hela upplägget men för mig var det verkligen ingen hit. Kommer vara kvar iom att jag betalade för 3 månader [fail av mig som ej läste ordentligt på siten] så det kanske kommer fler uppdateringar på läget framöver.

/Emelie

1 Comment